25 Temmuz 2022 Pazartesi

YOLCULUK ÇUBUĞU

Kadim topluluklarda yolculuk çubuğu isimli bir ritüel varmış. Yol boyunca gözlemlerini yaşadıklarını sonradan varmak istedikleri yere vardıklarında topluluklarına anlatırken, bir nevi hatırlatma görevi görürmüş bu çubuk. Üzerine yolda buldukları çeşitli malzemeleri sarıyor, doluyor, bağlıyorlar özetle.
Hayatımızın, hayat yolculuğumuzun çubuğunda neler asılı olurdu acaba diye düşünmeden edemedim? Aklıma hazine sandığım geldi. Uzun yıllardır benim için anlamlı olan objeleri, yazıları, notları içinde saklıyorum bu sandığın. İçinde neler neler var? Oğullarımın bebek dişlerinden, kendime yazıp gönderdiğim (ve de unuttuğum) üç yıl sonra elime ulaşan mektuptan bir dal kurumuş lavanta dalına pek çok şey. Hepsinin hayatımda anlamı büyük. Belirli yer zaman ve insanlarla ilgili anılar ile dolu bu sandık. Benim hayat yolculuğumun çubuğunda yer alacak herşey bu sandıkta. Yangın da canımızdan sonra kurtarılacak ilk şey bu hazine sandığım diye not düşmüştüm bir yere. Herkesin olmalı bir hazine sandığı mutlaka. Derin bir nefes alıp mola verme, kendiniz ile temas etme, yaşama dair motivasyonunuzu yükseltme ihtiyacı duyduğunuzda hazine sandığınızı açıp uzun uzun inceleyebilirsiniz sandıktaki her bir şeyi. Tek tek elinize alıp, sanki ilk kez görüyormuş gii inceleyebilirsiniz. Sonra her biri ile vadalaşıp tekrar sandığınıza yerleştirebilirsiniz. İnanın bu size iyi gelecek bu ritüel! Yolculuk çubuğunuzda nice güzel anılar olması dileğimle. xxxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder