11 Temmuz 2019 Perşembe

İnsan Onuru

Geçenlerde bir gazete haberinde dikkatimi çekmişti.

Japon İmparator'u tsunami yaşamış halkını ziyaret ederken onların önünde eğiliyordu.

Sizin acınızı gördüm. Sizi gördüm der gibi idi. ''Senin acının önünde tüm varlığımla saygı ile eğiliyorum.'' diyordu bu hareketi ile. Sessizlik için. Zira sözün kifayetsiz kaldığı anlar vardır hayatta.

Çok etkilenmiştim.

Bugün düşen bir haber üzerine, hatırladım bu haberi ve bu videoyu buldum.

İnsan olmak başka bir şey gerçekten.



Bir insanın kanunlar nezdinde suçu ne olursa olsun , yaşadığı insani dram ve büyük acı  karşısında o insanın ihtiyaç duyduğu fiziksel ve psikolojik destek alma hakkı olmalı diye düşündüm. Katıksız şartsız insan hakkı olarak. Kanunlar nezdinde gereği elbette yapılmalı ve fakat biz o büyük   acının karşısında insanlığımızı hatırlayıp, insani ihtiyacı görmeliyiz.

Kim bilir belki de insanlığımızı kim olduğumuzu hatırlatmak üzere geliyordur yaşam deneyimleri hayatımıza?

Kibir en büyük günah...

Ve insan onuruna  zarif, narin bir çiçek gibi özenle davranılmalı...

Yoksa barış gelmez yer yüzüne...

Belki de tüm savaşların nedeni budur?

Kim bilir?

Videoyu lütfen izleyin. 1.32 sn!

Kırmızı çizgimiz insanlık onuru olmalı belki de...

Sevgiyle olalım,













xxx


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder