9 Ekim 2019 Çarşamba

İnsan İle Tanışma

Hakkı Ekşi ' yi anlatacağım size bugün.

Kendisi ile Barış Manço Kültür Merkezi'nde (BKMM)  tanışmıştık. Sanırım 2017 yılı idi.

80'ine merdiven dayamış genç bir delikanlı idi Hakkı Bey.

BKMM 'ye giderdim o dönem. Oğlum hemen yakınındaki okulda aikido kursuna katılıyordu. Cumartesi ve Pazar , nerede ise ikişer saat okuma çalışma sohbet için kendime ayırabildiğim bir zamandı.

Hakkı Bey'in çocukları ve torunları Amerika'ya taşınmıştı. Yalnızdı ve BKMM çalışanları ile oranın müdavimleri ailesi olmuştu.

Beni de ailesinin içine almıştı Hakkı Bey.



Her karşılaşmamızda sohbet ederdik. Çok çayını kahvesini içmiş yemeğine eşlik etmişimdir.

Torun özleminden olsa gerek oğluma ''Ben de senin deden sayılırım .''dediğini duyuyorum hala kulaklarımda. Oğlum pek sosyal girişken bir çocuk olduğundan hemen kanları kaynamıştı. Benimde hoşum agitmişti bu durum.

Felsefeye meraklı entellektüel aydın  bir insandı Hakkı Bey.

Rize'li idi.  ''Sen bakma  Deniz Gezmiş 'i çıkarmış ,sağı solu belli olmaz Rize'nin '' derdi.

İoanna Kuçuradi ile dostular. Bana sözü vardı . Tanışacaktık İoanna Hanımefendi ile.

Geçen Pazar İonna Kuçuradi ile Bilge Karasu'nun dans eden fotosunu görünce Cumhuriyet Pazar ekinde Hakkı Bey' e gitti aklım.

Ve ne çok geciktiğimi bu yazıyı yazmak için.

Benim de hayatımın zorlu inişli çıkışlı döneminde derdimi dinleyen elinden geldiğince de akıl veren rehberlik eden bir dost oldu bana Hakkı Bey.

İnşaat mühendisi idi ve bir çok  projede görev almış geniş çevresi olan biri idi. Ben de makina mühendisi olduğumdan genç delikanlı arkadaşlarına mühendis hanımefendi diye tanıtırdı beni.

Whatsup 'dan bir çok paylaşım makale video iletirdi. Bazılarına yanıt vermişim pek çoğuna hayatın koşturması içinde malesef teşekkür bile edememişim.

26 Ocak'ta yollamış en son paylaşımını. 10 Şubat'ta BKMM 'ye uğrayıp tanıdıkları sorduğumda üzücü haberi aldım. ''Bir hafta önce kaybettik.'' Hakkı Bey'i dediler.

Ne çok üzüldüm bilemezsiniz.

Sanki babamı kaybetmişcesine için sızladı. Onun yalnızlığını paylaşmaya çalışmış karşılaşmalarımızda içten sohbetler yapmıştık. Yine de kendimi suçlu hissettim.

Telefonuna mesaj ilettim. Çocuklarına başsağlığı diledim. Dönüş olmadı. Sessizlik vardı artık sadece.

Işıl ışıl parıldayan sevgi dolu bir insandı Hakkı Bey. Derin sohbetlerimiz olmuştu. Burada bir kaç notu onun anısına sizlerle paylaşmak istiyorum. Sözcükleri yayılsın evrene ve bir çok yüreğe dokunsun.

Bu yazıyı ona teşekkürlerimi sevgimi saygımı ifade etmek üzere yazıyorum.

Evet insan ile tanıştım.

Ve umarım her nerede ise hep çocuklarla neşe içinde kahkahalarla gülüyordur.


İşte bazı notlarım...

''Ahlak yöreseldir etik evrenseldir.''

Yalan Söylemek Üzerine Bir hikaye
Bir papazın evine hırsız girer. Papaz hırsıza yemek verir evinde saklar. Hırsız evdekileri çalar ve kaçar. Polis yakalayıp hırsızı papaza getirdiklerinde yüzleştirmek için. Papaz ''Ona ben verdim bu eşyaları '' der. Hırsız şok geçirir ve süreç içinde o bçlgenin belediye başkanı olur.

Sözünde Durmak  Üzerine Bir Hikaye
Kral ile danışmanı ülkeyi gezerken kral 15 yaşındaki bir genç kızı beğenir ve ona sahip olmak ister. Danışman bu kızdan vazgeçerse bundan sonra  her ne isterse evet diyeceğine dair söz vererek kralı ikna eder. Londra'ya döndüklerinde kral danışmanının dönüşte nişanlanacağı sevgilisini ister. Sözünde durmamak ahlaki değil diyerek danışman bu isteği kabul eder. Sevgilisi intihar ederek kendini öldürür.

''Aşk ihtiyaç gidermektir sevgi riske girmek bedel ödemektir.''

''Hay arapça Tanrı demektir. Van yaratık canlı demektir. Hayvan Tanrı'nın yarattığı canlı anlamına gelir. İnsanın kendini geliştirmesi insan olmak için çaba göstermek gerekir. Devletler  insanların yaratık olarak kalmaları için çaba gösteriyorlar. İnsan ancak kendi kendine bu çabayı gösterebilir.''

Ve beni halen gülümseten alıntım.

''53.Ayet -Ne mutlu ki onlara lazdırlar yarın narı cehennemde yanmayacaklar .Rizeli Hakkı''

Evet, Rizeli Hakkı geçti bu dünyadan.

Ne mutlu ona ki halen anılarında insanları gülümsetiyor ve iyilikler güzelliklerle anılıyor.

Dostlarımıza sevdiklerimize daha özenli daha içten zamanlar ayırabilmemiz dileğimle...Zira hayat pek kısa...


Sevgiyle,











xxx









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder