26 Haziran 2021 Cumartesi

''Komşum Ağaç '' Ağaç Turu

 Bir kaç ay önce idi henüz bahar gelmemişti. Mahalle muhtarımız Aliye Hanım beni Elvan ile tanıştırdı. NGBB 'de ve mahalle parkımızda çocuklarla yaptığım gönüllü etkinlikleri öğrenince benimle tanışmak istemiş Elvan. kendisi mahallemizde yaşayan  tam gönüllü muhteşem projeleri hayata geçiren bir mühendis.  Mahallemiz için çok büyük bir şans gerçekten. 


Parkımızda ilk buluşmamızda Elvan çocuklara ağaçları tanıtan bir ağaç turundan bahsetti. Ben de ağaçları belirleyip krokiyi oluşturdum. Ağaçların kendilerini tanıtan hikayelerini ben dili ile yazıp  bir kaç etkinlik önerdim.  

Sonra Elvan da beni Meryem ile tanıştırdı. Enerjisine hayran olduğum genç bir arkadaş Meryem. Ekolojik peyzaj yüksek lisansı yapıyor. Elinden  her iş geliyor desem yalan olmaz. Elvan ile kurduğumuz hayali elle tutulur hale dönüştürdü Meryem.

Düşünüyorum da aslında her aşamasında ve her konu başlığı altında bu üç kadının emeği var  kitapçıkta. Hatta çocukluğumuzdan ya da aile hikayelerimizden parçalar içeriyor. Sincap Elvan'ın çocukken kaleminden çıkan bir görsel. Ağaç turunda yer alan çam fıstığı ağacı hikayesindeki yaşlı dede de benim dedem. 

Çocukların harita okuma konusunda becerilerinin çok zayıfladığını öğrenmiştim bir eğitimde. Gerçek harita üstüne işaretlenmiş ağaç turu yol haritası  ile mahallesindeki ağaçları tanıyacak, ve aslında mahallenin bir haritasını zihnine alabilecek çocuklar. Mahalle ile, mahalledeki ağaçlar ile bağları güçlenecek ve aidiyet duyguları pekişecek. Aile gibi güvenli bağların kurulduğu mahalle ortamı çocukların gelişimi için son derece önemli.

Semtimizdeki dört park ve İmrahor Bostanı'ndan da geçiyor yolumuz. bu yerleri de tanımasını istedim çocukların. Tanıdığımız şeyleri seviyor ve koruyabiliyoruz.

ISBN numarasını için başvuru dahi yaptık.

Aşağıdaki linkten e-book formunda kitapçığı inceleyebilirsiniz.


Bu linki de eğer elinize kitapçığı alıp tur atmak isterseniz diye ekliyorum. Direkt bu düzende arkalı önlü çıktı alıp , ikiye kıvırarak A5 kitapçığınızı oluşturabilirsiniz.


Şimdiden keyifli bir ağaç turu diliyorum sizlere.

Sevgiler,











xxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder