26 Haziran 2022 Pazar

Atina'nın At Sineği

İki yıldır felsefe okuyor ve çalışıyorum. Neden derseniz , ''felsefe iyileştiriyor''...

Evime çok yakın bir felsefe okulu keşif ettim salgın döneminde. Çevrimiçi zaman zaman haftada dört gün buluştuk webinar ve eğitimlerde. Şimdi yüz yüze buluşmalar başladı.
Hem besleniyor hem de sosyal sorumluluk projelerinde insani yardım kampanyalarına zaman zaman destek vermeye çalışıyorum. Hal bu olunca filozofların yaşamını ve sözlerini anlatan kitapları başucu kitabım oldu.

 Socrates'in takma ismi imiş Atina'nın At Sineği... Yazmanın, bilgiyi hapsettiği için tehlikeli olduğunu düşünürmüş Socrates. Ne ilginç ki salgın öncesi aile dizimi yapan bir arkadaşım atalarımdan bana gelen bir aktarımı kitabında paylaşmak istemişti. Ben yazılırsa dönüşme şansı ortadan kalkar diye kabul etmemiştim bu talebi. Ne çok doğru bir karar olduğuna teyid almış oldum. 

 ''İnsan iyiliğinin bilgisi'' şeklinde bir kavram ile karşılaştım. Bir insana yapabileceğin onların mallarını elinden almak, vücuduna zarar vermek ya da onları öldürmektir. Ama ruhlarına zarar veremezsin. Ancak başka birine zarar vererek kendi ruhuna zarar verirsin. Böylece erdemli mutlu ve dolu bir hayat yaşama ulaşma şansını yok edersin. Tasavvufla da örtüştü bu kavram. Başkası diye bir şey yok. Dışarıdaki de senin içindeki bir parça. Sadece bu kavramı çocuklara gençlere aktarabilsek nasıl güzel bir yer olurdu dünya değil mi? Çocukların somut bir şekilde bunu algılayabilecekleri bir deneyim alanı kurgulayabiliriz.

 Felsefe okulununun sosyal medyada Aktif Felsefe olarak hesapları var. Ücretsiz online webinarlar düzenleniyor ayrıca. İyi geliyor insana bu buluşmalar. www.aktiffelsefe.org adresinden de yaşadığınız şehirdeki ofislerini bulabilirsiniz. At sineği ile yolculuğumuz uzun olacak gibi...Nefes aldıkça öğrenmeye değişmeye dönüşmeye devam... Sohbetlerde buluşmak dileğimle... 
Sevgiyle, 






 xxxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder