4 Nisan 2011 Pazartesi

Kolay ve Lezzetli Bir Hint Yemeği

Bizim damak lezzetimize uygun olduğunu düşümdüğüm bir tarifi paylaşacağım...

Aslı haşlanmış patates ile ancak bu akşam evde kalan pilav ile aynı tarifi denedim...Bana göre gayet başarılı ve lezzetli oldu...Ben de hemen sizlerle paylaşmak istedim bu lezzeti...Kesinlikle kendimi çok daha enerjik , neşeli , hafif ve iyimser hissediyorum...Baharat beni mutlu kılıyor sanki...



4 kişilik tarif şöyle...

5 adet orta boy patatesi iyice haşlıyoruz. Soğuyunca küp şeklinde doğruyoruz...

Derin bir tavaya yağ koyup kızdırıyoruz. Sırası ile aşağıdaki malzemeleri ekliyoruz ve kavuruyoruz.

1 çay kaşığı kimyon tohumu
1 çay kaşığı hardal tohumu (siyah)
1 adet yeşil biber (ister acı veya tatlı keyfinize kalmış)
2-3 adet curry yaprağı (Türkiye de yok bu yaprak- bunun yerine 1/4 çay kaşığı curry tozu deneyebilirsiniz )
1/2 çay kaşığı hint safranı (aman çok olmasın tadı fena bozulur)
2-3 diş sarımsak doğranıp tavaya eklenir
İri bir sarımsak dişi kadar taze zencefil ya da 1/2 çay kaşığı zencefil tozu eklenir
1 adet iri soğan küp doğranır ve tavaya ekliyoruz.

Tüm bunlar altın sarısı olana kadar kavruyoruz.
Sonra küp patatesleri ekliyoruz...Ya da benim örneğimde olduğu gibi elinizdeki pilavı ekleyebilirsiniz...

Şöyle bir iyice çevirdikten sonra altını kapayıp tavanın üstünü örtüyoruz.
2 dakika sonra servise hazır yemeğimiz.

Üstüne taze kişniş doğramanızı ve limon sıkmanızı öneririm...

Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder