28 Ocak 2017 Cumartesi

Referandum İçin Doğru Soruları Sormak

Geçenlerde bir arkadaşım sosyal medyada "Seni güçlendirmeyen şey öldürür" şeklinde bir paylaşım yapmıştı.

Bir an aklıma geldi Debbie Ford'un Doğru Sorular kitabı...İnanın benim yaşamımı kurtarmıştır bu sorular. Ölümden döndüm diyebilirim!



Ve elbette toplumsal anlamda gündemimizdeki  konumuz  referandum geliverdi aklıma.

Sanırım her birimiz bu soruları samimiyetle kendimize sormalıyız. Önümüzde gerçekten  yaşamsal bir seçim var!

Debbie Ford dünyaca ünlü yaşam koçu, yazar,eğitmen ve konuşmacıdır. Işığı Arayanların Karanlık Yanı, Neden İyi İnsanlar Kötü Şeyler Yapar isimli kitapları Türkçe'ye de çevrilmiştir.

İşte kitaptan alıntı yaptığım bölüm.

"Bu sorulara vereceğiniz yanıtlar,düşüncelerinizi berraklaştıracak ve en iyi,en doğru seçimi yapmanız için sizi destekleyecektir. Soruların basitliğine aldanmayın.İnanılmaz derecede güçlüdürler ve her durumda her karar noktasında kullanılabilirler.İşte doğru sorular:

1) Bu seçimim, beni ilham verici bir geleceğe mi götürecek yoksa geçmişe saplanıp kalmama mı neden olacak?

2) Bu seçimim yaşamıma güç mü katacak yoksa yaşam enerjimi mi çalacak?

3) Bu durumu büyümek ve gelişmek için bir katalizör olarak mı yoksa kendimi yıpratmak için mi kullanacağım?

4) Bu seçimim beni güçlendirecek mi yoksa güçsüz mü bırakacak?

5) Bu inançtan mı yoksa korkudan mı kaynaklanan bir seçim?

6) Bu seçimi kendimi sevdiğimden mi yoksa kendimi sabote etmek için mi yapıyorum?

7) Kendim için mi yaşıyorum yoksa bir başkasını mı mutlu etmeye çalışıyorum?

8) Neyin doğru olduğuna mı yoksa neyin yanlış olduğuna mı bakıyorum?

9) Bu seçimim beni uzun süreli olarak mı tatmin edecek yoksa kısa süreli olarak mı?

10) Tanrısal olan  özbenliğimin mi yoksa insanı boyutum olan egomun yönlendirmesiyle mi seçimlerimi yapıyorum?"

Bu soruların toplum olarak bizleri ışığa barışa birliğe taşıması dileğimle...

Sevgiyle,









x





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder