17 Ocak 2021 Pazar

Kemancının Aşkı

 Cumhuriyet'in ekinde beni çok etkileyen bir haber okudum bugün. Çok üzüldüm ve aynı zamanda müthiş saygı duydum olayın kahramanına.

Dünyaca ünlü kemancı Andre Rieu salgın nedeni ile orkestrasının maaşlarını ödeyemediğinden Stradivari kemanını satışa çıkartacağı haberi idi okuduğum.


Dünyada sadece 600 keman kalmış Stradivari'nin kendi elleri ile yaptığı. Ve bu kemanlar için Paganini '' Stradivari bülbüllerin şarkı söylediği  ağaçlardan yapmıştır kemanlarını:'' dermiş. 

Kim bilir ne kadar derinden etkilemiştir bu durum Andre Rieu 'yu ?

Yaşam her daim derinden bizi sınıyor. Daha yüksek bir insanlık ve erdem seviyesine yükselebilmemiz için belki de.

Saygı ile eğiliyorum karşısında.

Köşe yazısını Mustafa Erdemol kaleme almıştı.

Kendi ifadesi ile bir piyanistin parmak uçlarını kaybetmesi gibi bir durum bu gerçekten. İnsan küsebilir kapanabilir bile. 

Bütün kalbimle sanat severlerin ortak bir fon yaratarak bu kemanı satın almalarını (belki bir vakıf ) ve  tekrar yaşam boyu Andre Rieu 'nun kullanımı için ona alan açmalarını diliyorum. Ya da bir müze satın alır ve yine Andre Rieu 'ya yaşam boyu kullanma imkanı sunar. Sonrasında müzenin eseri olur keman.

Bu şekilde hem kendi sanatını yapmaya devam eder hem de bu özverili davranışın ödülü olarak orkestrasının maddi ihtiyacı karşılanır.

Neden olmasın? Her şey mümkün bu hayatta?

Yeter ki yeterli istek inanç ve cesaret olsun...

Müzisyenlerin incinmesine dayanamıyorum. Onlar insanlığın naif ruhları ve onların sayesindedir bizim insanlığımız. Başka bir boyuttan bize ruh üfleyenler onlar.

Umarım bu ikili çok daha uzun süre birlikte şarkı söylemeye devam eder. 

Sevgiyle,








xxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder