26 Haziran 2013 Çarşamba

Halk Forumları Üzerine


Nerede Yapılmalı?

Bulunduğum şehirde iskele meydanında yapılıyor forum.



Forumun parka alınması doğrultusunda da bir görüş var ki kesinlikle katılıyorum!

Radikal Gazetesi Ayşe Hür 'ün "Tarihin nakşedildiği Anıt Ağaçlar" isimli yazısı son derece önemli bence.

Mutlaka hepimizin okuması ve paylaşması gerektiğini düşünüyorum.

Önemli toplumsal olayların parklarda ya da anıt agaçların yakınında gerçekleştiğini anlıyoruz.

Kızılderililerin atasözü aklıma geliyor.

"Ağaçlar kanun yapıcıdır."

Ne olursa olsun parklarda toplanılmalı diye düşünüyorum.

Forumlara ilk günden beri katılanların organize olarak ilin ilçelerin kasabaların köylerin anlayacağınız tüm ülkenin tüm parklarına belirli bir zaman periyodu içinde zincirleme olarak yayılmasını ve aralarında iletişimin kurulmasını öneriyorum.

Komşunu da Al Gel!

Önümüz yaz evler sıcak!

Herkes forumlara giderken bir kaç komşunu davet edebilir.

Bu şekilde aynı vicdana ve hayale sahip insanlarla tanışık olacağız mahallelerimizde...Bu çok önemli birbirimize sahip çıkmak ve mahalle baskısına karşı bir hareket / oluşum / ruh yaratmak adına diye düşünüyorum.

Ben yarın akşamki foruma bir anne ve 3 genç kızı ile gidiyor olacağım ve çok heyecanlıyım!

Birlik Ruhu Oluşturmak Üzerine

Birlikte ağlayabildiğimiz gibi birlikte gülebilmektir aynı zamanda bizleri birleştiren.

Sadece sorunları acıları paylaştığımız bir platform olmamalı diye düşünüyorum forumların.

Dans edip şarkı söyledikçe yüreklerimiz birbirine açılacak ve göreceğiz derinlerimizdeki içtenliğimizi .

Tıpkı Gezi 'de olduğu gibi!

Bulunduğum şehirde halk oyunları gösterisi yapılacak yarın akşam. Hatta bir de hafif piknik yapılması planlanıyor. Herkes birşeyler getirecek birlikte yiyecek içecek şarkı söyliyecek dans edeceğiz !
Daha çok insanın katılacağına ve devamlılığın tesis edilebileceğine inanıyorum bu şekilde.

İçerik Üzerine

Çeşitli yerlerde yazılıp çizilmiş bir konu. Her gün forum açılırken herkesin farklı düşünceleri olabileceğinin ve herkesin konuşma hakkının olduğunun ve birbirimize söz kesmeden saygı ile dinlememiz ile ilgili çerçevenin belirlenmesini önemsiyorum.

Keza halk güncel olarak tüm ülkedeki durumdan tam olarak haberdar değil hala.

Bir nevi açılışlarda ülkede olup biten olayların kısa bir özeti ile girilebilir foruma.

Canlı Radyo gibi sanki! Hani sabahları gazete başlıkları okunuyor ya...

Sağlıklı kesintisiz bilgilendirme yapmak için ideal ortamlar forumlar ve bu mutlaka değerlendirilmeli diye düşünüyorum.

Ortak kararların tıpkı bir şirket karar defteri gibi tarih ile kayıt altına alınarak yine her forum öncesi alınan kararların hatırlatılmasını önemsiyorum.

Forum kapanışında da o günkü kararların tekrar duyurumu önemli bence.

Alınan kararların da uygulanılırlığı son derece önemli halkın inancı ve güveninin tesisi için...

Mahalli Risk Yönetimi

Forumlarda herkes seslendiremediği duygu ve düşüncelerini ifade etme şansı buldu. Çok da güzel oldu!

Bir anlamda geçmişin yaraları şifalanıyor diyebiliriz.

Yavaş yavaş  yol haritası ya da iş planı yaplılmalı diye düşünüyorum .

Forumların halkın yaşamına dokunabilmesini ve halkın sorunlarına çözüm olmasını son derece önemli buluyorum.

Tüm forum yapılan parklarda bir çalışma yöntemi önereceğim.

Burada bana ilham veren tekniğe Kurumsal Risk Yönetimi deniyor.

Türkiye 'de 4-5 büyük holding ancak bunu yapabiliyor...

Buradaki amaç şirketin sürdürülebilir karlılığının önündeki olası risklerin(tehlikelerin/engellerin)  belirlenerek bunların yönetimi ile ilgili aksiyon planlarını önceden hazırlamak...

Buradaki yöntem belki de halk forumlarında uygulanabilir öncelikli problemlerin belirlenmesinde diye düşünüyorum.

Halkın da hedeflini tanımlaması çok önemli bu bağlamda. Biz nasıl bir ülkede yaşamak istiyoruz? Mutlu huzurlu güvenli refah adil demokratik bir ortamda temiz çevre vb gibi tanımlamalar yapılabilir

Önce ortak hedefi  ortak hayali belirlemek son derece önemli!

Aynı dili konuşmak ikinci önemli konu...

Huzur dan herkes aynı şeyi mi anlıyor? Bu sözcüklerin ortak anlamlarının yakalanması gerekiyor.

Yöntem şu şekilde ...

Bir şirketin yöneticileri bir saatliğine bir araya geliyor.

Ortak hedefin gerçekleşmesinin önündeki olası engelleri herkes özgürce söylüyor ve bunlar listeleniyor

Sonra bu liste içinde en çok önemli görülen 3 engel (risk) voting teknoloji denilen ( hani yarışma programlarındaki gibi) bir uygulama ile seçiliyor...Forumlarda  el kaldırılarak  sayım yapılabilir belki.

Özetle her mahalle / her park kendi 3 ana sorununu belirleyebilir.

Her mahallenin farklı bazen de ortak sorunları olabilir. Bunları da ortak bir zeka yaklaşımı ile  raporlamak/haritalandırmak önemli diye düşünüyorum.

Tespit edilen öncelikli  sorunlar için de hep  birlikte düşünerek çözüm yaratılabilir.

Örneğin bir yerde mahalle baskısı öncelikli sorun olarak gündeme geliyorsa ,bunun tam tersi kurgulanabilir o mahalle içinde. Forumlara komşularımızla katılıyor olmamız bu aşamada önem kazanıyor bence.

Ya da ilçenin su sorunu var ise o konu öncelikli olarak iredelebilinir.

Tüm ülke genelindeki öncelikli konu başlıklarının neler olduğu ve yüzdeleri  yol haritası/iş planı için ışık tutacaktır diye düşünüyorum.

Birlikte tüm sorunlara çözüm olabileceğimize inanıyorum!

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder