26 Haziran 2013 Çarşamba

Halkın Çarşısını Kurmaya Var mısınız?

Bir haftadır suskunum...Derin bir sessizlik vardı içimde. Yavaş yavaş çıkıyorum bu durumdan!

İzledim gözlemledim dinledim okudum...Karınca kararınca!



Bazı ortak noktaları söylemleri istekleri bir araya getirmeye çalıştım sanki bir yap bozu birleştirmeye çalışırcasına.

Belki mesleki bir yaklaşım bu...İlla yol haritası çıkartmaya çalışmak.

İşte bazı notlar ve öneriler...

Uzun yıllardır iktidar ve destekçileri çok ciddi saha çalışması içindeler malumumuz.Bu toplum yapısında son derece başarı ile uygulandığını söyliyebiliriz bu saha çalışmalarının. Gerçekten incelenmeli ve alternatif modelleme yapılmalı diye düşünüyorum.

Bunun önemli bir parçası da biliyoruz ki maddi desteğe ihtiyaç duyan halka bir şekilde destek olunmakta ve taraftar kazanılmakta. Doğru yanlış, vicdan  , onur vskısmına girmeyeceğim! Gerçeği tespit edip buna alternatif ne sunabiliriz buna çözüm bulmaya çalışmalıyız sanki.

Şimdi önemli adımlardan birinin halkın maddi olarak desteklenmesi olduğunu düşünüyorum.

Bu bağlamda ülkenin her yerinde her mahallede acil olarak takas pazarlarının kurulmasını öneriyorum.

Özellikle bir yıldan kısa bir süre sonra peşi sıra seçimlere gireceğimizi düşünürsek çok ama çok hızlı tutmalıyız elimizi diye düşünüyorum.

Biliyorsunuz takas pazarlarında para yok! Bu çok önemli bir nokta.

Herkes takas pazarı günü evindeki ihtiyaç fazlasını getirip ihtiyacı olan şeyi alabiliyor.

İstanbul'da yanılmıyorsam iki semtte yapılıyor bu çalışma. Bunlardan biri Maltepe. Gidilip görülmeli...

Yeryüzü Derneği ve Zumbara destekliyor bu çalışmayı. Detaylı bilgi için netten veya bu adreslerden bilgi alınabilir sanırım. Yeşil Gazete'den de  bu konuyu işleyen yazılara ulaşabilirsiniz.

Belediyeler, muhtarlıklarla iletişime geçilip herkes kendi semtinde oluşturabilir bu takas pazarlarını.

Ev ekonomisine destek olunabilinir bir anlamda ve de halk bir şekilde birlik olmanın gücünü daha net hisseder.

Hatta adına da tüm bu pazarların "HALKIN ÇARŞISI" denilebilir.

Çarşı ismi  ile de Gezi Direnişi'ne bir gönderme yapılmış olunur.

İyi niyetle, samimiyetle ve bütünün en yüksek iyiliğine olacak şekilde yola çıktığımızda tüm yollar açılacaktır.

Buna yürekten  inanıyorum!

Herbirimiz günlük hayat koşturmamız içinde böyle bir insitayifi alarak haftada bir gün bu pazarların organizasyonunda gönüllü olabiliriz?

Ben de muhtarımızla görüşeceğim  konu ile ilgili ivedilikle.

İnsanların birliği desteği hissetmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Dün bulunduğum şehirdeki forumun hemen yanında satış yapan mısırcıları  zabıta topladı. Bayağı tartışmalar oldu.

Arabalarına el konulanlar geldi mikrofonu aldı ve destek istedi.

Alkış koptu ve forum destek kararı aldı!

Çok önemli şeyler olmakta çok...

Sevgiyle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder