12 Nisan 2020 Pazar

Komşularımızla Sosyal Dayanışma Mümkün

Askıda ekmek uygulamasını bilirsiniz.

Bizim mahallemizdeki ekmek fırını da uyguluyor. Bir çok kişinin de destek verdiğini görüyorum bu uygulamaya.



Bu dönemde mahallemizdeki ihtiyaç sahibi komşularımıza  destek vermek için diğer esnafla da konuşup sosyal dayanışmayı arttırabilir miyiz?

Kasap, manav, market gıda temin edilen dükkanlarda askıda dayanışma başlatabiliriz diye düşünüyorum.

Mahallemizdeki bakkalın veresiye defterini de kapatılmasına destek verebiliriz. Elbette borç sahibini bilmeden  ve de kendi kimliğimizi saklayarak. İnsanların duygularını incitmeden bu süreci yönetmek çok önemli.

Her nerede yaşıyor olursak olalım ülkenin içinde bulunduğu koşullar çerçevesinde tüm illerde ilçelerde mahallelerde ciddi ekonomik zorluk çeken insanlar olduğunu biliyoruz. Salgın bu durumu daha da ağırlaştırdı.

Çok büyük rakamlar olması gerekmiyor desteğin. Karınca kararınca derler ya.

Benim mahallemdeki bakkal 200 TL borunu ödeyemediğinden dolayı bir mahalle sakinimizin hüngür hüngür ağladığını söyledi. O da çok etkilenmiş bu durumdan. Üzülmüş. Elinden geldiğince destek verdiğini ifade etti. Sanırım bize düşen esnafa destek verip onların mahalle sakinlerine desteklerini devam ettirebilmelerini sağlamak.

Evet sağlığımız çok önemli bu dönemde. Önce yaşamı destekleyen sağlığı destekleyen davranışlar içinde olmalıyız.

Diğer gözetmemiz gerekenin ise insan onuru olduğunu düşünüyorum.

Bu dönemde en yakınımızdaki komşularımızla ,onların varoluş mücadelesinde onurlarını da gözeterek yanlarında olarak dayanışmamızın  çok değerli olduğunu düşünüyorum.

Bu hafta bu konuya kafa yoracağım ben.

Sağlıkla,













xxxx



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder