23 Nisan 2020 Perşembe

Yüzyıllık Eğemenlik

100. yılımız kutlu olsun...

Kendi 23 Nisan fotoğraflarımı paylaşmak isterdim buradan. Tüm çocuklar bayraklara sarılıyız ve de hilal oluşturmuşuz. Salacak sahilinde Şemsipaşa' da Atatürk Heykeli'nin önünde kutlama yapıyoruz.

Güneşli bir bahar günü.

                                                     (Fotoğrafın her türlü hakkı saklıdır)

Ve her ulusal kutlamada şiir okurdum. . Elimde mikrofon önümde çiçekler Ata'nın fotoğrafları etrafımda...

Her şeye rağmen seviyoruz bu vatanı.

Atalarımızın doğup büyüdüğü kah gülüp kah ağladığı bu vatanı.

Özgürlük savaşında istilacı emperyalistlere karşı savaşmış atalarımızın.

Adalet dağıtırken etik değerlere adalete insan onuruna  sadık kalmış atalarımızın.

Sefillik hastalık yoksulluk kol gezerken insanlara şifa olmuş umut olmuş atalarımızın.

Tarlada bağda bahçede bu vatanı besleyen atalarımızın.

Üretmiş ürettiğini paylaşmış atalarımızın.

Çoluğa çocuğa sahip çıkıp okutup iş emek tutturmuş atalarımızın.

Tüm insani hallerine rağmen dürüstlüğü adaleti vicdanı insan onurunu miras aldığım atalarımızın.

İnsanları olduğu kadar toplumları da birleştiren ortak yaşanmışlıkları. Zor günlerde dayanışması işbirliği yapması...Ve bizim hikayemiz de bolca var zor günler.

Bizim hikayemiz çok güzel ve de biz birlikte güzeliz...

Tek vücut oluşumuzu, varoluşu ,  dev bir ağaca benzetiyorum. Ulu bir ağaç!

Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk , bu dev ağacı çocuklara emanet etti .

Tüm dünya çocuklarına!

Yürekten inanıyorum çocuklara ben. İçlerindeki iyiliğe güzelliğe...

Yeni dünya onların kalplerinde çoktan kuruldu bile.

Yukarıdaki fotoğrafı 2019 sonbaharında Fenerbahçe Parkı' nda çektim. Spontan bir andı. 700 yıla yakın yaşı olan bir Sakız Ağacı'nın önüne gelen bir grup minik öğrenci kendiliğinden el ele verip çember oluşturmuşlardı. 

23 Nisan'ı ve de Atamızın vizyonunu  ne de güzel anlatıyor.

İyi ki varsınız çocuklar...


Sevgiyle,












xxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder