14 Aralık 2020 Pazartesi

10.yıl Kutlu olsun!

 Herkese merhaba,

14.12.2010 yılında ilk paylaşımımı yapmışım bu alanda.

Tam 10 yıl olmuş!

Neler neler oldu bu on yıl içinde?

İyisi ile kötüsü ile acısı ile tatlısı ile dopdolu capcanlı bir on yıl.

Nefes alış verişi gibi hayat...

Tekrarlanan döngülerin dansı sanki...

Her şeye rağmen güzel bir on yıl oldu. Hayat oluyor sadece...

Ve 10. yılımda kendime yeni bir alan daha açtığımın haberini vermek istedim sizlere.

Kendime armağan!

Insagram'da  kucukagacdogada isimli bir sayfa kurdum. https://www.instagram.com/kucukagacdogada/

Çeroki'lerin kültürlerini anlatan Küçük Ağacın Eğitimi isimli kitaptan esinlendim.

Her çocuk bir tohum ve küçük birer ağaç fidanı.

Büyüyüp koskocaman ulu bir ağaç olma potansiyeli var içinde.

Ulu ışıltılı bir ağaç!

İnsan türünün gezegende varlığını koruyabilmesinin ve sürdürülebilir bir yaşam için çocukların doğa ile bağlarının güçlendirilmesine ve/veya kurulmasına inanıyorum yürekten.

Umudum var çocuklardan  yana benim.

İşte sayfamda ebeveynlere ve çocuklara değer veren tüm yetişkinlere çocukları evin dışına çıkartmak için onlara ilham verecek etkinlikleri paylaşıyor olacağım. Bazen de doğal mazelemelerle ev içinde oyunlar oynayıp etkinlikler yapacağız.

Özellikle içinde bulunduğumuz dönemde miniklerin her zamankinden daha yoğun ebeveynleri  ile, doğa ile ve kendileri ile temas etmeye ihtiyaçları olduğuna inanıyorum.

Herkes kendi yaşadığı semtte mahallede parklarda çocuklarla etkinlikler yapabilir. Bu dönemde çocukların baş etmek zorunda olduğu duygulardan biri de yalnızlık duygusu ve parkta açık havada sosyalleşme bu duygu ile baş etmelerine  yardımcı olacaktır.

Çocuk sahibi olan olmayan tüm yetişkinleri, lise ve üniversite öğrencilerini parklarda çocuklarla etkinlik yapmaya davet ediyorum.

Yetişkinler maskesini yakarak açık havada etkinlik yapabilir. Ve bahara sadece üç ay kaldı :)

İyi ki başlamışım yazmaya ve iyi ki doğdun kucukagacdogada.

Sayfamı takip eder ve paylaşırsanız çok çok sevinirim.

Bahara şimdiden göz kırpıyor kalbim...

Sevgiyle,


Not : Fotoğrafı 2019 sonbaharında Fenerbahçe parkında çekmiştim. 600 yaşını aşkın Sakızağacı yanında oturuyordum bir arkadaşımla. Kendiliğindne bir grup minik ve öğretmenleri gelerek ağacın çevresinde çember yapmıştı. 







xxxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder