20 Aralık 2020 Pazar

KUTLU NARDUGAN

21 Aralık kış gündönümü. En uzun geceyi yaşayacağız yarın ve 22 Aralık günler uzamaya başlayacak yeniden.



Daha öncede yazmıştım,  çeşitli araştırmacılara göre  21 Aralık Orta Asya'daki Türklerin Nardugan Bayramı ve bu onların yeni yıl kutlamaları. 

Akçaçam ağacına dilekler yazıp asarlarmış. Bu ağacın Hayat Ağacı' nı sembolize ettiği düşünülüyor. Şarkılar söylenir ağacın etrafında dans edilir şiirler okunur yemekler yenilir ateşler yakılırmış. Her yer ışıklarla  donatılırmış.

Bizim evde hep yılbaşı ağacı süslenir çocukluğumdan beri. Aralık başı gibi kurarım ağacı genelde. Bu sene de kurduk ağacımızı. Farklı bir şey yapıp dileklerimizi de yazıp asacağız bu yıl ağacımıza.

Ve yarın 21 Aralık günü evin her yerinde minik ışıklar olacak. Bir inanışa göre de yedi çam kozalağı bulundurulur  ve yedi mum yakılırmış evlerde.

Ben bu şamanik kültüre ait gelenekleri hep sevdim ve seviyorum. İçime iyi geliyor!

Yarını bir bayram havasında kutlayıp hayata teşekkür edeceğiz..

Yeni yıldan şükran dolu bir kalp ve tatminkar bir ruh hali diliyorum hepimiz için.

Elbette en başta sağlık...

Işık  tekrardan yükselecek ve karanlık son bulacak...Buna yürekten inanıyor ve biliyorum.

NARDUGAN BAYRAMINIZ KUTLU OL SUN GÜZEL DOSTLAR...







xxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder