4 Aralık 2020 Cuma

Ağaçla Konuşmak

Değerli bir performans sanatçısı Maria Abramovic.Ağaçlara Şikayet Etmek isimli çalışmasını paylaşıyorum. İşte Abramovic' in videodaki sözleri.

''Ağaçlar insanlar gibidir. Zekaları vardır. Duyguları vardır. Birbirleri ile iletişirler. Ve mükemmel sessiz dinleyicilerdir. Onlara şikayet  edebilirsiniz. Buna çok zaman önce Amazon'daki yerli kızılderililerle bir arada bulunduğum zaman başladım. Onlar gezegendeki en yaşlı ağaç olan Sekoya ağacıbıb yanına giderler ve ağaç için dans ederler.Ağaç için yapılan bu dans son derece hareket dolu ve duyguludur. Bunu görünve wow dedim ve neden kendim için gerçekten işe yarayan bir uygulama yaratmıyorum diye düşündüm?  Böylece Abramovic Method olarak ''Ağaca Şikayet Etme''  egzersizini yarattım.'' 

Şikayet etmek kavramını ben iç dökmek dertleşmek dert yanmak gibi algıladım. Zira ağaç ile arkadaşlık ilişkisi üzerine ilerliyor video...

Tam da o anda ve o yerde olup düşüncelerinizi sakinleştirebildiğinizde, durgun zihninizde bazı imgeler ya da bir anı belirebilir..İşte ağaç bu şekilde sizinle iletişime geçiyor ve  konuşuyor! Ve genelde bilgelik rehberlik içeren mesajlar bunlar...

Karantinalı hafta sonuna girmeden bir ağaca sarılın derim...









xxxxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder