5 Haziran 2020 Cuma

Toplumsal Birliğe Karşı Küfür

Oldum olası küfürü pek sevmedim.

İlkokul yıllarımda okulda marefetmiş gibi bir süre küfür ettiğimi hatırlıyorum. Sonra rahatsız olup bilinçli bir tercih yapıp bırakmıştım küfür etmeyi.



Elbette eşek salak aptal mankafa geri zekalı gibi argo sözcükleri herkes gibi kullanıyorum. Arada bir ağır küfür de kaçıyor ağzımdan.   Doğruya doğru!

Fakat özellikle  kadına yönelik şiddet ve aşağılama içeren küfürlerden  ki siz anladınız onları, ve bu küfürleri edenlerden son derece rahatsızlık duydum ve halen de duyuyorum.  Özellikle sürekli olarak  bu tarz küfürleri eden insanlara ,  ne kadar akademik eğitimi  ve  donanımı  olursa  olsun saygı duyamıyorum malesef. Haz etmiyorum diyelim özetle...

Hatta bir erkeğin bir kadının yanında küfür etmeden önce  izin bile istemesinin gerektiğini düşünüyorum. Ancak o zaman saygı duyabilirim o insana. O kadar yani durumum!

Küfür etme ihtiyacı duyan insanın iletişim becerilerinin  zayıf olduğunu da düşünmüşümdür hep. Hatta yeterince  farkındalık sahibi olmadığını da.

Kendi duygularını hissedip anlayıp  ihtiyaçlarını analiz edemeyen , duygu düşünce ve  ihtiyaçlarını ifade etme becerisi ya da  cesareti olmayan insanların küfür etmeye meyilli olduklarını  düşünüyorum. Ve üstelik küfür  hiç bir sorunu da çözmüyor.

Zira karşımızdaki  insana duygumuzu ihtiyacımızı ve isteğimizi iletmemiş oluruz ki karşımızdaki insana bizi rahatsız eden davranışını değiştirme fırsatı vermemiş oluruz. Bir çatışma halinde öncelikli sorumluluğumuz kendimizi iyi anlatabilmek bence. Küfür buna engel oluyor.

Küfür kadim bilgilere göre boğaz çakramız olan Vishudi çakrayı bozuyor ve doğru çalışamıyor bu enerji diski.

Peki özelliği ne bu çakranın?

Diplomatik iletişim becerisi ve kolektif bilinç yani  birlik olabilme becerisi.

Ne kadar çok küfür o kadar az iletişim ve birlik.

Farkında mısınız son yıllarda muazzam bir küfür pompalaması var özellikle çocuklara ve gençlere yönelik? Ev dışında ilk olarak okul hayatının başlaması ile küfür giriyor hayatlarına çocukların. Ve internet üzerinden izledikleri çoğu video ya da oyun küfür dolu. Son dönemlerde ''pek sevilen '' yerli filmlerimizi  düşünün bir de. Konudan çok sadece küfür için gidiyordu gençler bu filmlere. Tüm bunlar  kolaylaştırıyor küfürün hayatlarına kolaylıkla girmesine. Şiddet gibi bulaşıcı üstelik küfür de.

Bu durumda kitlesel olarak vishudi çakramıza  yönelik bir saldırı olduğunu düşünmeden edemiyorum.

Şimdi komplo teorim geliyor.

Vishudi çakramızı bozacak bu kadar çok küfürün nerede ise bilinçli bir saldırıyı düşündürecek kadar  evlerimizin içine kadar giriyor olması , belki de bizim toplumsal iletişimimizi ve birliğimizi bozmak için olabilir mi?  Sahi sosyal medya  neye ya da kime hizmet ediyor?  İnsana olan inancımızı ve birbirimize olan güvenimizi mi  çoğaltıyor?

Malum sosyal medya ve internet ortamları toplum mühendisliği için muazzam güçlü ortamlar. Yakın zamanlarda bu ortamların insan beynine davranışlarına ve yaşamına olan etkilerinin bilimsel araştırmalarla daha iyi anlaşılacağını düşünüyoum.

Küfür gibi suçluluk duygusu da Vishudi  çakrayı bozuyor.

Suçluluk duygusu bir nevi turnusol kağıdı. Kendimizi sınırlarımızı kim olduğumuzu ya da olmadığımızı anlamamıza yarayan bir duygu. Söz veya davranışımızdan suçluluk duyduğumuz an , o durumun bizim değerlerimizle vicdanımızla örtüşmediğini anlayıp , tekrarlamamamız için var olan bir nevi uyarı mekanizması. Vicdanımızın bizimle iletişim kurma şekli belki de. Sonsuza kadar kendimizi suçlu hissetmenin ve söz konusu davranışı yapmaya devam etmenin  ne bize ne çevremizdekilere bir faydası yok. Sürekli suçluluk duymak bir erdem değil. Ya da yanlışı ortadan kaldırmıyor , hafifletmiyor.

Bireysel iletişim becerimizi iyileştirmek  ve toplumsal birliğimizi tesis edebilmek için 5.çakramız olan Vishu'di çakrasına çok iyi bakmalıyız. Hele bu zamanlarda!

Bu çakrayı dengeye getirmek ve korumak için,  tuzlu su ile gargara yapmak, küfür ve  dedikodudan uzak durmak, ''Ben suçlu değilim.'' şeklinde olumlamalar yapmak, tereyağından yapılan sade yağ giy ile boğazımıza  ve boyun bölgemize dıştan masaj yapmak,  tereyağı sade yağ giy yemeyi öneririm.

Her şeyden önemlisi içten iletişim ve bağ kurma isteği ile birlik içinde yaşama arzusu duymak.

Ne diyelim her şeyin başı iyi iletişim !

Işıkla,











xxx








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder