3 Temmuz 2016 Pazar

Hasta Beyaz Adam

2013 Gezi olayından 3 ay sonra yazdığımı bir yazıyı burada paylaşıyorum...

Uzun yıllar önce bir Hint çizgi romanda okumuştum aşağıdaki hikayeyi.
Buda, o zamanki adı ile Sidharta genç bir prenstir ve arkadaşı ile ormanda oyun oynamaktadır.
Arkadaşı çeker oku ile bir kuşu vuruverir.

Sidharta bunun yanlış olduğunu söyler ve hemen kuşu alıp iyileştirmeye çalışır.

Kısa bir süre sonra kuş iyileşir ve arkadaşı gelip kuşu ondan ister.

"Kuşu ben buldum, yakaladım. O benimdir." der.
Sidharta buna itiraz eder ve "Krala danışalım hakemliği için." derler.
Arkadaşı olayı ve argümanını anlatır krala.
Kral Sidharta'ya döner ve onun görüşünü sorar.
Sidharta'nın açıklaması çok çarpıcıdır!
"Arkadaşımın anlattıkları doğrudur ancak bir canlı, onu öldürmeye mi çalışana aittir yoksa onun yaşamını kurtaran yaşatan kişiye mi aittir?"
Elbetteki kuş Sidartha'nın olur.
                                                                               Budha Doğası
Şimdi geleceğim nokta o ki , doğanın parçası olan tüm toprak , ağaç, su, deniz, hayvanlar özetle yeryüzünün varlıkları onları kirletip yok edip yağmalayanlara öldürenleri mi ailltir yoksa onları ne pahasına olursa olsun onları korumaya yaşatmaya çalışanlara mı aittir?
Cevap açık değil mi?
Magna Carta 'yı hepimiz biliriz. Özgürlük Şartı olarak bilinen bu şartın ayrı bir bölümü daha varmış. Carta de Foresta. Yani Ortak Varlıklar Şartı.
Netten araştırmaya çalıştım biraz.
Anladığım o ki bir krallıkta örneğin orman herkese ait. Köylü hayvanını otlatabiliyor örneğin ormanda. Ya da yan ürünlerden yararlanıyor. Kral o bölgenin yönetiminden sorumlu ancak varlıklar ortak kullanılıyor.
Ancak birkaç yüzyıl önce kapitalizm ile birlikte ortak malların özelleştirilmesi sonucu bu şart yok sayılıyor...
Göğü Delen Adam isimli bir kitaba başladım bugün. Yerlilerin gözü ile beyaz adam anlatılıyor.
Beyaz adam , sahiplenme ve tüketme güdüleri ile zehirlenmiş bir varlıktır yeryüzünde. Hastadır!
İşte belkide kanımızdaki ruhumuzdaki zehirlerden arınma ve iyileşme vaktidir gelen...
Carta de Foresta 'nın yerel ve uluslararası arenada yeniden tanınmasını talep etmeliyiz diye düşünüyorum...
Ortak varlıklar tüm insanlara aittir!
Sevgiler





Not : Göğü Delen Adam kitabında ki hasta beyaz adam tanımına sadık kaldım  yazıda. Ancak burada cinsiyetçi veya ırkçı bir yaklaşım amaçlanmamaktadır.  Hasta Beyaz Adam olarak  günümüzün  yüzeysel sahiplenme sömürme tüketme anlayışına yönelik bir  vurgulama olarak yorumlanmalıdır. 
X

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder