18 Aralık 2016 Pazar

Madonna Ve Ötesi

Madonna'nın 14 Aralık 2016 'da Billboard  tarafından verilen Yılın Kadını töreninde yaptığı konuşmayı tüylerim diken diken dinledim izledim...Ve zaman zaman göz yaşlarımı tutamadım...Dünyanın neresinde olursak olalım kim olursak olalım ne yapıyorsak olalım kadın olmaktan ötürü aynı kaderi paylaşıyoruz. Ve güzel  olan o ki yine ihtiyaç duyduğumuz sığınak güvenli liman şifa da birbirimizden bize geliyor gelecek...

İyi ki varsın Madonna! İçindeki dişi ile temas etmiş edebilmiş tüm kadınlar seni yüreğinde hissediyor bugün. Seni görüyoruz!

Elimden geldiğinde serbest çeviri yapmaya çalıştım. Sürçü lisan oldu ise af ola...En azından ruhunu aktarabilmiş olabilmeyi umut ediyorum konuşmanın.

Veeee sizi seviyorum sevgili kız kardeşlerim! Her nerede olursanız her  ne yapıyor olursanız olun! Ortak ruhu farklı bedenlerde yaşayan kadınlarız bizler...

Bu çeviri sizlere yeni yıl hediyem olsun...

Ve söz verelim birbirimize şarkılarımızı daha yüksek ses ile söylemeye...Ve danslarımızı daha güçlü  cesur hareketlerle yapmaya...

2017 dişil gücün yükseldiği bir yıl olsun!




" Öncelikle .......'in muhteşem şovu için teşekkür ediyorum. Bunu (ödülü) bir kenara koyabilir miyim? (gülüşmeler)
Özdür dilerim. Gerçekten.(mikrofonun önünde bacaklarını açar ve kendini konuşma pozisyonuna alır)
Bu şekilde daha iyi. Bacaklarımın arasında sert bir şey olması hep iyi hissettirmiştir.(gülüşmeler)

Teşekkür ederim.34 yıldır benim performansımı yapabileceklerimi kabul ettiğiniz için bunu gördüğünüz için teşekkür ederim.Cinsiyet ayrımcılığına her türlü kabadayılık ve oyunlara rağmen.

Ben başladığımda internet yoktu ve tüm bunları insanlar yüzüme söylemek durumundaydı.
Çok az dayanacağım destek alacağım insan vardı.Hayat daha sade idi. New York ' a geldimde ergen yaşlarındaydım. 79 da New York çok korkutucu bir yerdi. Başıma silah dayandı bıçakla tehdit edilerek tecavüz edildim daireme defalarca hırsız girdi ve en sonunda kapıyı kilitlemekten vazgeçtim.
Çok kısa zamanda tüm arkadaşlarımı Aids e uyuşturucuya veya silahlı saldırıya kaybettim.
Bütün bunlar benim cesur bir  kadın olmama yardım etti ve bana ne kadar incinebilir olduğumu hatırlattı. Hayatta gerçek güvenli bir yer yoktur kendinize  olan inancınız dışında.Ve anladım ki yeteneklerimin sahibi değilim. Hiç bir şeye sahip değilim. Sahip olduğum her şey bana Tanrı tarafından hediye edilmiştir.

Bana olmuş olan bütün s...tiğim şeyler bana halen olmakta.Bunlar da bana hediye. Beni güçlendiren hediyeler. Bana dersler öğretiyorlar. Yılın Kadını seçildim. Ne söyliyebilirim müzik dünyasında kadın olmak ileilgili diye düşündüm? KADIN olmak ile ilgili ne söyliyebilirim diye düşündüm?

Ben şarkı sözleri yazmaya başladığımda cinsiyet/cinsellik  özelinde birşey düşünmemiştim. Feminizm hakkında da birşey düşünmemiştim.Sadece artist/sanatçı olmak istemiştim.  Debbie Harry Christi Hield Annette Franklin gibi isimler tarafından etkilenmiş ilham almıştım. Fakat benim en etkilendiğim kişi David Bowie 'dir. O dişi ve eril ruhu bende oluşturdu ateşledi ve bu çok iyi geldi bana. Hiçbir kural olmadığını düşündürttü bana.Ama yanılıyordum.Hiç bir kural yok! Eğer erkek çocuksan (boy). Eğer kızsan (girl) oyunu kurallarına göre oynamalısın.Bu oyun ne idi.
Şirin seksi olabilsin ama çok zeki olduğunu göstermemelisin.Düşüncelerin görüşlerin olmamalı. Statüko ile uyum içinde olmayan düşüncelerin asla  olmamalı. Erkek tarafından objeleştirilmek uygun idi senin için ve saçma sapan kıyafetler giymeli idin ki bu kıyafetleri senin seçme hakkın bile yoktu.Ve kesinlikle kesinlikle bir kadın olarak cinsel fantezilerini dünya ile paylaşmamalısın.  Erkekler senin nasıl olmanı istiyor ise öyle olmalısın. Herşeyden öte erkekler çevredeyken diğer kadınların rahat olabileceği şekilde olmalısın! Ve en son olarak da yaşlanmamalısın!  Yaşlanmak günahtır. Eleştirileceksin aşağılanacaksın ve kesinlikle hiç bir radyoda kimse seni dinlemez.

 İlk ünlendiğimde Playboy ve Penthouse da çıplak fotoğraflarım vardı. Onlar sanat okulunda para kazanmak için çekilmiş pozlardı. Çok seksi değillerdi. Hatta çok sıkıcı idim.(gülüşmeler) Bu fotolar gün yüzüne çıktığında utanmam beklenildi. Ve utanmadım. Bu insanları  şaşırttı. Herkes beni terk etti. Sean Penn ile evlendim. Onun kişiliği ile ilgili bir durum değil fakat  piyasa beni red etti. Bir süre tehdit olarak kabul edilmedim. Yıllar sonra boşandım. Özür dilerim Sean ! Ve sonra Erotica ve Sex Book albümlerimi yaptım. Haber başlıklarında magazinlerde okuduğum her şey beni lanetliyordu. Beni fahişe ve cadı olarak etiketlediler. Bir haber başlığında  beni şeytan olarak isimlendirdiler. Bir dakika dedim. Prince sahnede yüksek topuklarla elinde balık ağları ile rujlarla sağa sola koşturup durmuyor muydu? Evet. EVET. Ama o erkekti!

İlk kez anladım ki kadınların erkekler gibi bir özgürlüğü yoktu. Komple felç geçiriyor gibi hissettim. Kendimi tekrar bir araya getirmem zaman aldı. Sanatçı yaratıcı hayatıma geri dönebilmem. Herşeyin ötesinde hayatıma geri dönebilmem zaman aldı. Şiirden güç aldım. Maya Angelou'nun şiirlerinden.  James Baldwin yazılarından. Nina Simone nun müziğinden destek aldım. Destek için bir kadın yoldaşa ihtiyaç duyduğumu gördüm ve bunu dilediğimi hatırlıyorum.

Ünlü feminist şair Camille Paglie şair   "Kadınlara kendilerini cinsel olarak nesneleştirmemeleri için seksten geri durmalarını söyledim." Ohh!  Düşündümki femnistsen cinselliğin yok bunu red ediyorsun. Ben de s...tir dedim. Ben farklı bir femnistim. BEN KÖTÜ BİR FEMİNİSTİM.(kahkahalar) İnsanlar benim ısrarcı  olduğumu düşünür. Benim en büyük ısrarcılığım herşeye rağmen olduğum yerde varolmaya devam etmekti.

 Burada bulunan tüm kadınlara söylemek istediğim bugün şudur : Kadınlar çok uzun zamandır baskı altında kaldılar.Ve erkeklerin onlar hakkında söylediklerine inandılar. Ve onlar bir erkeği desteklemeleri gerektiğine inandırıldılar. İşlerini doğru  yapmış olabilmek için. Tabi ki bir erkeği desteklemek güzel ve değerli. Sadece erkek oldukları için değil bunu hak ettikleri ve o değerde oldukları için.

Kadınlar olarak bizim artık kendi değerimizi bilme ve takdir etme zamanımız geldi.Ve birbirimizin değerliliğini takdir etmeliyiz. Güçlü kadınları arayın. Arkadaş olmak için onlarla kendinizi uyumlamak için onlardan öğrenmek için işbirliği yapmak için destek almak için ve aydınlanmak için.

 Dediğim gibi bu konuşma bu ödül ile ilgili değil. Sizin önünüzde olma  ve teşekkür etme fırsatı. Bir kadın olarak. Bir sanatçı olarak . Bir insan olarak. Beni sevmiş olan ve destekleyen insanlara değil bu sözüm sadece ki çoğunuz burada oturuyorsunuz. Hiç bir fikriniz yok. Wow Beni ne kadar desteklediğinizin hiç farkında değilsiniz. (ALKIŞ) ........ bana cehennemi yaşatmış herkese yapamazsın yapmamalısın yapamıyacaksın diyen herkese karşı sizin direnciniz beni güçlü kıldı. Beni daha çok mücadele için teşvik etti. Beni bugün olduğum savaşçı yaptı. Bugün olduğum kadın yaptı. Teşekkür ederim





x


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder